Friday, June 19, 2015

Indah mimpi

Kau tahu ?
Malam tadi kudijengah mimpi,
Merasuk kedalam minda lenaku .
Suatu indah yang kuharapkan itu bukanlah mimpi .
Aku seperti mahu kekal untuk menikmati saat itu .

Aku bermimpi,
Ada si dara yang tidaklah jelita mana,
Tapi di dalam mimpi aku ditakdir bersatu dengannya,
Orang yang aku tak tahu siapa .

Aku cuba terima disatukan dengan si dia,
Mungkin itu suratan tersedia,
Oleh yang Maha Pencipta yang esa .

Akhirnya nikahlah aku dengannya,
Tapi yang pelik,
Kenapa terujanya ? Walau aku tak pernah tahu dia siapa ?
Segalanya seperti tiba-tiba sahaja .

Walau seketika cuma,
Walau hanya mimpi belaka,
Tapi ketika itu aku rasa oh indahnya,
Bercinta selepas berumah tangga .

Mungkin itu pentunjuk,
Dari yang Maha Pengasih,
Untuk aku dekat dengannya,
Menuruti segala perintahnya .

Dan sejak itu,
Aku mula cuba,
Berubah menjadi mukmin sebenar,
Yakin pada janji yang Maha Pengatur,
Bila tiba masa dan izinnya,
Bertemulah aku dengannya .


Apa yang aku nak sampaikan, kita ni tak perlu rasanya untuk sibuk mencari jodoh, mencari si dia . Mengapa perlu kita fikirkan perkara yang bukan kerja kita . Jodoh pertemuan itu kerja Allah, dengan izinNya insyaAllah satu hari kita tetap dipertemukan dengannya . Tak payah nak overthinking sangat wondering pasal siapa bakal Isteri/Suami kau .

Just keep calm and be better a Muslim . Takyah nak rasa tulang rusuk tuh bergetar sangat . Teruskan kehidupan kalaulah tiba-tiba suka pada seseorang, doalah biar Allah jaga dia untuk kau okay ? Itu yang terbaik kot . hahaha .

Saja nak ingatkan,

"Jika mahukan jodoh yang baik pastikan diri itu cukup baik untuk si dia yang baik"

Hahaha . Mimpi yang aku cerita kat atas itu memang betul . Jadi aku saja nak share dengan korang .
Aku harap apa yang aku nak sampaikan ni sampai lah di lubuk hati memasing okay ? 
So see yaaa ! Babaiii !

Assalamualaikum .

No comments:

Post a Comment