Friday, April 29, 2011

Jikalau aku

Hari ini aku nak berangan..
kowg layan je ler yer....
kalau ta suka diam..!!!
nie blog aku bukan blog bapak kaw..!!!
ahaha~

Jikalau aku seorang pujangga,
akan aku ciptakan madah-madah cinta untukmu...

jikalau aku seorang jutawan,
akan aku hadiahkan emas berlian untukmu....

Jikalau aku seorang perwira,
sudah pasti akan aku lindungimu dari manusia durjana....

Jikalau aku seorang pelukis,
akan aku lukis potretmu yang indah itu...

Jikalau aku seorang penggubah lagu,
semestinya akanku ciptakan lagu untukmu....

tapi aku cuma manusia biasa....
yang tidak boleh melakukan apa-apa....
apa yang bolehku berikan hanya senyuman...
dan ucapan terima kasih 
kerana telah menggembirakan hidupku kawan....

ahaha~ 
apebendatah aku buat nie...
arrgghhh...!!!
lantak...!!!

okeyla...
cukup disini saja pertemuan kita..
bila aku rajin,,
aku buat lar entry baru lagi...

okeyh..!!!

SELAMAT MALAM

Thursday, April 28, 2011

Kenapa Dengan Aku ini ???

sejak akhir2 nie,,,
makan ta selera.....
tido masih tetap lena....
 kenapa..??? kenapa...??? kenapa....???

awak,,
awak tawu tak..???
bila saya makan,,,
sy ingat awak,,
bila saya tido,, sy mimpikan awk jugak,,,
bila saya solat,, saya ingat awk,,,
bila saya pejam mata,,,
saya ingat awak,,,
dan bila saya bukak balik mata saya,,,
saya ternampak bayang awak....
senang cerita...
kalau ade 24 jam dlm sehari,,,
23 jam 59 minit 59 saat saya ingatkan awak....
1 saat je saya lupakan awak...
awak,, kalau awak nak tawu,, saya rindu akan awak...!!!


udah lar...!!! 
ape aku merepek niey..???
sebelum aku terus merepek dan merepek...
baik aku pergi dulu..!!!

Tata...!!!
Assalamualaikum...!!!

Saturday, April 23, 2011

Kawan-kawan...!!!

Okey...
assalamualaikum kawan blog sume..!!!
muahaha~


hari nie...!!
aku happpyy sesangat...
kowang twu..??
hari nie dimulakan dgn perkare burok...
apabila, mahu ke sekolah dgn niat yg murni nak 
belajar...
tapi apakan daya,,
tayar moto yg bpk aku bwk itu pancit,,
nasib baik da dekat ngan sekola...

aku pown dgn muke tenang,,
mula melangkah,, setapak demi setapak...
ta sampai beberapa minit kendian aku smpai sekola...
okeyh...
awall giler aku smpai tadi...
6.20...

balik skola... gi pb...
singgah at cc...
lepak at situ sampai pukul 3.30
mula2 na tunggu bas nak gi air biru...
tapi..
aku rase aku da buat 1 keputusan yg salah apabila,,
kawan aku yg baik aku yg bernama Fahmi berkata,
jom jalan kaki,,
dekat lar.. ta jauh pown...

aku pown ngan pale bengong,,
ikut je lar...
mirza pown iyekan je...

tapi bile aku sedar,, jauh nian perjalanan...
penat betol...
kenape lar aku ikowt ckp manusia yg bijak ituu..??

da smpai,,
minum jap...
tunnggu kekawan...
pastu main futsal....

ahaha~ okeyh....

woi...!!! boring lar..!!!
sape nak bace kalau kaw wat entry cm nie..???
arrrggghhh....!!! lantak...!!!

okeyh....
~TAMAT~


Friday, April 22, 2011

Kenapa nie haaa...???

Buurrrr...
assalamualaikum.....!!!
ape khabar sedara dan sedari yang sedang menjengok blog yg buruk lagi 
menyakitkan mata nie...

okeyh,
sekarang nie aku da benar-benar pelik...
kenapa aku skrg begitu asyik mengupdate blog ini..???
hantu apakah yg suda merasukku ini...??
anda tahu...??
saya ta tahu....

pelik-pelik~

Kenapa..???

aku rase aku tawu kenapa,,
sebab aku tade diari kowt..
geli je ade diari afie...!!!

lantak ar owg nak ckp ape..
tapi masalah lagi 1 nie, aku tapaham langsung ape yg aku cerite nie..
lantak...!!
kalau ta suke diam..!!!

okeyh....
lupakan itu...
hari nie,, hari kedua dalam sejarah hidup aku 
datang lambat ke sekolah...
ppuuuiii~

alaa...
sabor je lar afie...

pukul 7 baru gerak dari rumah...
ini semua disebabkan manusia yg tidak bertanggungjawab itu,
mentang-mentangla aku tumpang dia,,
dia boleh bangun lambat lar..??
PPPPUUUIIII~
kalau lambat,, bgitaw lar awal-awal...

udah...
cukop aku membebel...

Emosi : marah tadi...
sekarang da okey...

Thursday, April 21, 2011

TAMAT SUDAAA....!!!

Blup..!!
telan ayer liur ckit...
penat lar ary nie....
puuuiii~~

byk owg tanye aku...
"afie,, kenape kaw selalu update blog kaw r..???"

alaaaa~
bior lar...
suke hati aku lar nak mengupdate blog aku ary2...
laaa... yg nak sebok2 tanye apsal..??
mak ai kaw afie..!!!
emo no pehal..
biasa2 suda lar...
dyowg tanye je kkoooowwwttt....
ahaha~

udah.. udah...
papepown...
pekse yg kedua da abessssshhh laaaa....!!!
muahaha~


aku harap ta cm nie lar kan..!!!
bhaha~

skrg da 2A da...
 ahaha~
7 lagi...!!!

ahaha~ 
aku harap dapat la straight A pekse niey...
yaa,,, afie..!! kaw mesti boleh...

okeyh2...
hari nie pas ramai da balek,,
aku balek lmbt...
tolg kwn2 koperasi kira stok...
 fffuuuuhhhHH...
penat seyh...

patu smpai pb solat jap...
turun da ada bas daa..
happy giler mase tu...
mase tu pukol 5...

tunggu punye tunggu...
pukol 5.45 baru jalan... perrggghhh...!!
mmg giler der..
pak cik bas uw gi uo,,
beli sumi 1 peket je smpai 45 minit...
giler dowk...!!!

blek umah mak aku mara...
"da balek lambat ta reti-reti nak tepon ker...???"
aku pown ckp...
"tadi tolg kawan kira stok at koperasi,, ta sempat lar nak tepon..."

naik je atas,,
on laptop...
terus update blog nie..

malam nie,,,
ta twu nak buat ape lar...
selalunye study...
tapi da abes pekse,,,
ta study lar...
ahaha~

wokeyh..!!
byk sgt niey...!!!

~Selamat tinggal~

Wednesday, April 20, 2011

Sumpa susa....

ahaha~
dalam kamus iduop aku,,
ini kali pertama aku mengaku,,,
SOALAN MATEMATIK SUSAH
ahaha~

tape2..
kalau kaw dapat B pown,,,
baru first time....
Pasni,,,
jgn dapat B lagi yer....
ahaha`

 
aduw...
esok pekse lagi...!!!
esok pekse GEOGRAFI, KEMAHIRAN HIDUP, BAHASA ARAB n sivik...
alaa sivik uw ta penting pown...
markah pekse first pown aku ta tawu..
lantak lar...
...

tadi pekse BI..
okey lar..
ta yah ckp byk...

pastu agama,,,
arrrgghh senag bangeeet sih...

pastu math,,,
ta yah cite..

last skali
SENI...
bak kata pengetua tadi,,,
alaaa seni,,, tutup mata pown boleh buat lar...
ahaha~

udah...!!!
esok pekse lagi,,

aku nak 9A dalam pekse nie...
tapi nmpak cm jauh jer....
tape-tape..
think positif afie...!!!

OKeyhhh...
tata...!!!


Tuesday, April 19, 2011

Sejarah lar. . . . ! ! !

mwahahaha~
happy gilleeerr....!!
Sejarah A...
buat kali pertama...!!!!
agagaga~


aku ta sangka boleh dpt A..
aku cume harap dpt B+..
hihi....
aku dpat A lar...!!!
cam ta cayer giler...
uhhhhuuuuooooouuu....!!!



korang jeles kan..???
alaa ngaku saja larrr...
ihihi...

untuk ernie...
sabo je lar...!!!
nanti ade lagi pekse lagi lar kawan..
kaw mesti dapat A lar...
1-0...
ihihi~

wokeyh...
ayien,,
kaw punye cite merepek uw kurang feel lar bace....
da nampak sgt da menipu...
ahaha~

wokeyh lar...
cukop..!!!
esok pekse lagi...

alala~
malas la nak pekse lagi....

ta pe lar,,,
ape nak buat...
da nasib badan....

ahaha~

okeyh sume...!!!
tata...!!!

Monday, April 18, 2011

Hari pertama tamat..!!!!

waaa...
assalamualaikum...!!!
jawab lar...!!!
ape hukum jawab salam kawan2..??
Wajib...!!!
kalau macam tu,, jawab la salam yer...

ahaha~
Blog aku nie da macam Diari..

okeyh2....
hari nie hari pertama peperiksaan kurikulum 2..
hari nie pekse BM,SEJARAH,PJ dan SN

okeyh...
BM...
ta mawu cite byk,,

Sejarah..!!!
haha~
aku dapat jawab dengan tenang tadi...!!!
1st time taw..!!!
maklumla..
bace buku semalam...
ahaha~

PJ,
pekse yg paling syok sekali..
menjawab tanpa sebarang tekanan...
ahaha~
ta sampai 15 minit udah siap...!!!
boleh tido lagi...
smpai basah meja aku kena air liur aku...!!!
ahaha~ nipu jer...



Sains...
okey lar..
tapi ta boleh nak cakap lar bole dpt A ke tidak...
tapi ta pe lar..
usaha suda... doa sudaa...
tawakal saja lar...

stress lar...
macam nie r muke aku...

bila lar nak PMR nie...
boley enjoy pas PMR...
ahaha~
tapi takot pown ade gak...
arrggghhh...!!!


Sunday, April 17, 2011

Awak, Saya suka awak

Entry nie...
dicipta khas untuk awk....

awk,, sejak pertama kali saya nampak awk...
masa hari pendaftaran hari tuu....
hati saya bagai dipanah petir cintaa...

awak...
sejak hari itu...
saya rasa awklah yg akan menyerikan hari-hari sy nanti 

lalu, saya cube dekati awk...

pada mulanya saya tengok, awak seorg yg pendiam...
tetapi...
semakin hari, awk semakin mesra bersama 
rakan-rakan awk...

awk sporting sgt...
sy suka...!!

bila 1 hari tu..
sy dpt balik sekola ngan awk,,
kita tunggu bas sama-sama...
happy sangat...!!
pastu,,
awak chat ngan sy at fb....
gembiranya saya...!!!
sy mintak number phone awk,,
awk bagi...!!!

hampir setiap hari sy mcj awak...
awakpun balas...
kita berkongsi cerita...
semakin hari saya makin rapat ngan awk....

bila 1 hari saya dapat tahu yg awak 
da berpunye...
hancur hati saya...
bagai diketuk dengan penukul kuku kambing...


tapi...
apakan daya...
sy cube tahan sebak didada...
saya tampal hampir 200  keping handiplas at hati sy yg hancur tu...

saya harap,
1 hari nanti awk akan sedar
yg sy suke kat awk...

AWAK...
Saya suka kat awak....






nie ta de kena mengena ngan aku pown...
dan..
ta de kena mengena ngan owg yg hidup ataupun yg sudah mati
ahaha~
da ta de koje...
merepek lar...
saja nak wat saspen....

bila dibace balek,,, geli pulak rasanya...
ahaha~

udah lar....
tata...!!!


Saturday, April 16, 2011

Tak pe..!!! Bawu sekali kalah

waaaa.....
ape kaw nak cite ary nie afie..???

Hari nie nak cite pasal perlawanan bola sepak ptg tadi...
bile diingat balik...
nak mara pown ade... alaaa... kaw ingat ade owg na bace ker..??
alaaa bior r nie blog aku...
suke hati aku lar...
ahaha~ 
afie...!!!
jgn mara..!!!
  relaks lar...
ape lar...
ta pe baru 1 kali kalah....
pas nie kita cube lagi yer....

hari nie, ktowg gi main bola...
kat pdg pbt, taman mawar
lawan dengan budak dpt(dato' penggawa timur)....
ahaha~
kesian team aku,,
kalaa...
malu seyh....
7-4 pulak tuu...
tapi ta per lar..
dyowg mmg kuat...
ahaha~
lantak kaw afie...!!!
aduuw...
minggu dpn da nak pekse lagi...
aku harap...

aku dapat buat yg terbaik untuk pekse akan datang....
ahaha~
cm boleh je...
afie... kaw kena think positif
kaw mesti pikir kaw boleh buat...!!!
okeeyyy...!!!
hey exam...!!!
here I come...!!!

wokey lar....
cukup lar untuk hari nie...!!!

Selamat tinggat...!!!

Friday, April 15, 2011

Sekolah dihujani air mata

mwhahaha~
kaw da kenape afie..???
orang tengah berndam air mata...
dy boleh ketawe2 lagi...
    
alala~
ramai owg nangis kerana jasa seorg perempuan...
perempuan yg byk berjasa
berjasa kpd sekolah....

ahaha~
sedap pulak lagu p.ramlee nie...

Di mana kan ku cari ganti....
Hendak ku nangis
Tiada berair mata
Hendak ku senyum
Tiada siapa nak teman
Kalaulah nasib
Sudah tersurat
Begini hebat
Apa nak buat

Di mana kan ku cari ganti
Serupa dengan mu
Tak sanggup ku berpisah
Dan perhati patah, hidup gelisah

Alangkah pedih rasa hati
Selama kau pergi
Tinggalkan sendirian
Tiada berteman dalam kesepian
 
ahaha~
 blog aku yg burok nie da mcm diari...
pas nie,, 
tukar la name blog nie 
jadi...

Diari seorang lelaki

ahaha~
ape kaw merepek dowk...!!!
geli seyh....!!!

udahh....!!!

tata...!!!

Thursday, April 14, 2011

Rakan Sekelas yg bahagia


waaa.... assalamualaikum, 
salam sejahtera,,,
dan salam 1 malaysia....

waaa.....
nampak tak gmbar kat bawah tu..??
alaa...
tu... kat bawah tu....
takkan ta nampak....
cantik tak..???
cantik kan...???
byk tanye la kaw nie afie...!!!!
udah...!!!

itu baru kata-kata aluan....
aku salah 1 penghuni kelas yg tak berapa nak cantik nie....

3 KAA 1 2011
ahaha~ penghuni lain yg turut bersama-sama memajukan
dan menceriakan kelas ini ialah.......
Hadie ketua yang menakutkan
Mirza si kaki panjang
Fahmi si badud yg suka melawak
Zarrul sbg pembantu badud
Dhirar mat korea
Soleh pelawak yg ta kelakar
Afifi si bongkok
Hasif seorang yg gannas
Justin pelajar contoh
Hafiz pahlawan t'ganu

Hanani momok yg menakutkan
Ayien si kening tebal
Lily si kecik
Eyza sering termenung 
Fiza seorang ustazah
Bagee seorg yg sering dibuli oleh kwn kecilnya
Amyra suka mencampakkan brg apabila marah
Huda pendiam
Rahma si kepoh
Ernie mempunyai mata yg kecik
Azyan ta tawu nak komen ape
Wawa comel dan petah berkata-kata
Opie juga dikenali sbg piee
dan Yanie peminat hindustan tegar

hai kawan-kawan...
jangan mara yer....

alaaa... kita kan adek beradik.....
ghahahahahaha~

udah le....
mawu berhenti menaip...

Selamat tinggaaaaaaal~

tata..!!!
titi..!!!
tutu.!!!





Wednesday, April 13, 2011

habesh semua masalah bendealah gob-blog nie..!!!

uhuhu~
simple kan..???
kemas lagi teerrrrsusuun...!!!
betol tak...??? betol tak....???
tolong lar betol..!!! penat nie aku buat....!!!




a dah abeh masalah nak mengomen...!!! 
mai lar komen ramai-ramai...!!! 
bwat lawa2 kalau owg ta bolehnak komen wat pe kan..???
baik bako jer...!!!

betul tak...???

ahaha~

udah..!!!
afie...!!!
kaw nie kenape haa..???
hari-hari nak update belog kaw yg burok nie..???
dush dush~
arkkk !!!

sebelom terus menerus merrepek seperti ini...
lebih baik aku mengundur diri...!!!!!

tata...!!!
titi...!!
tutu...!

Tuesday, April 12, 2011

Apahai niey...???

Apahal niey...???
Korang ta pelik ker....???
Rajin pulak aku menulis bendaalah gobblog niey....???pelik-pelik.........  arghhhhhhhhhh.........!!!!!!!!!

brrrrrr............
hantu ape yg da merasuk aku skrg niey...?????
mustahil aku boleh menaip setiap hari seperti skrg ini.....
argggghhh... 
lantak kaw la afie...!!! ade owg len kesah..??? ha...??
owg ta kesa pown... entah2....ta de owg tengok pown blog buruk kw nie...!!!
ta gitu tuan-tuan dan puan-puan...???
ape kaw merepek afie..???
sah..!!
kaw ta sihat...!!!


ape aku nak kongsi kat readers sume nie yer..???

ahaaa...!!!


Just na kongsi frasa ini shj...!!
dan cubelah amalkannya...!!!

bersabarlah sedikit,
nescaya anda akan dapat sesuatu yg lebih besar

aku da selalu amalkan....
mmg mujarab....

CUBELAH.....!!!

Monday, April 11, 2011

waa....!! dpat mak baru.....!!!

mak..!!!
ahaaha~
mak saya puan khuzaimah....
ahaha~
aku ta penah ade gambar mak sy yg sowg nie...
so, ta boleh la letak gambar dia...

harapan saya,, 

mak...!!!
tolong bimbing saya yer...!!!
tolg saya dptkan 9A itu yer...!!!
ahahaha~ :)



Terima kasih semua...!!!

hye sume...!!!
hye ernie...!!! ahaha~

terima kasih at semua yg wish sempena hari jadi aku..!!!
waaaa...!!! 

ernie...!!! gile kaw...!!!
asal masokkan name aku at blog kaw...!!! 
malu dowh...!!! :D
ehehe~

nie antara owg terawal wish birthday aku...
geli sangat....!!!
1... Ernie....
2.... azyan....
3.... parents aku..!!!
4.... Mirza....!!! <---- lambat la kaw...!!!
5.... ayien...!!! <---- maceh...!!!

pagi tadi main bola mase pj,,, perrrggghhh....!!!
kene terajang bibir....!!
pecahhhh bibir aku...!!!
alaa... biasa la main... kalau ta na sakit,,,
ta yah main kan...?? :)


hadiah hari jadi paling sweat aku pena dpt....
ahaha~

udah le...
tata...!!!!

selamat malam...!!!