Sunday, January 1, 2012

Cerita di penghujung 2011

Assalamualaikum !
sekarang, da 2012, 1 Januari 2012,
and aku, tak de larh na happy sgt ! haha ! 
Apa-2 pon ! Happy new year !
azam ? azam aku tahun nie, nak jadi lebih baik daripada tahun lepas, and jaga adek lelok..
haiiihh...

Cerita pasal adek aku,
huh..
aku pon baru balek, (YekeBaru?)
haha ! adek aku masuk hospital,
kesian diaa,,

mesti korang nak tahu kenapa kan ?
(huahua !)
erm, adek aku tuh, sejak dia kecik dulu dah tahu dah yang dia nie nakal !
haiihh.. tak nak dengar cakap orang,
huh....

ceritanya begini..
depan rumah aku ade pokok pelam,
then kat setiap dahan, budak-2 lorong aku buat tmpt duduk,, haiiihh..
(macam-2 idea pelik bebudak nie)
then, mase tuh dalam pukul 7.50,
masa tuh dia pegy main kat pokok tuh, hari pon dah gelap !
lepas tuh, nak dijadikan cerita,
dia nak pegy kat tmpt duduk kawan dia,,
then, dia tak pijak dahan, 
lalu dia jatuh dalam keadaan 180 darjah,
means, kepala dia jatuh dulu ! then dia tergolek masuk kat longkang sebelah pokok tuh,, haiiiisshh....

bila orang bawak dia kat rumah,
hidung adek aku dah berdarah-darah, aku pon sempat tengok kejap,
naseb baik aku tak pengsan masa tuh pasal aku nie mabuk darah...... (haha)
bapak aku dah panik, mak aku terus amek dia masuk dalam kereta then pegy klinik,,
then, bila balik dari klinik,
bapak aku siap-2 kejap, then hantar adek aku tuh pegy hospital sultan ismail,
huh. aku tunggu kat rumah berseorangan,
sunyi rasanya, nasib baik ada larh orang tuh teman and bagi semangat, (thanks awak !) ;)

on the way na pegy hospital tuh, adek aku muntah darah,
haiiisshh,, semua dah risau, takut ade ape-2 dgn kepala adek aku.
aku pon kat rumah risau. huh.

aku tanak pikir, aku masuk bilik, pegy tido..
then bila aku bangun, tengok adek aku ade kat bawah,
aku tny mak aku, 'adek okay tak umi ?'
then, mak aku cakap, adek aku okay, tade patah or masalh dgn kepala dia,
haha ! alhamdulillah ~

petang tuh, dia still muntah lagy, then hantar larh balik pegy hospital.
huh.. aku pon ikot,
dia kena tahan kat situ smpai pukul 8..
haha ! sedih tengok dia macam tuh..
huh...
aku cakap kat dia, 
"law da sehat nanti, abang belikan adek kereta remote k, cepat baik taw, teman abang tido, kesian abg tido sorang-2 kat dalam bilik tuh"

then da malam, pukul 9 gituh,
dy keluar, and nampak dah sihat,
haha ! lega rasanya..
keluar-2 jea, mintak makan kfc !
masa tuh jugak ktorg pegy kfc melayan dia makan ! ahah !

bila dah balik, dia terus carik tilam nak tido,
aku teman dia, smpai tahun baru,
haha ! :D

Adek, cepat baik taw, 
kawan-2 adek semua dah tunggu adek kat luar tuh.
semua tunggu adek baik,
adek sehat jea nanti, kita pegi beli kereta remote adek tuh yea,,
kita beli yang besar sekali taw ! 
haa,, adek kena lawan sakit adek tuh, law adek lembik jea,
sampai bila-2 pon adek takkan sehat.
adek, nanti teman abang tido taw ! 
walaupun adek memang menyakitkan hati,
tapi, adek penting bagi abang !  haha !
adek, abang  sayang adek sangat -2 !  :)


No comments:

Post a Comment