Wednesday, January 4, 2012

1st day paling asyik, asyik, asyik....

waahaa ! 
okay,
assalamualaikum ! :D

huahua ! haha ! 
saya na bercerita nie, baca taw ! fist day paling seronok !
yeeehhhaaa ! ahah ! :D

hurrmm,,
mana na start, okay.
cerita bermula begini, bangun pagi pukul 5.45,
then siap-2, mandi, pakai wewangi apa semua, then tengok cermin n cakap,
" lamanya tak sarung baju sekolah, haiihhh "

lepas tuh, seawal 6.20, dah tunggu bas tambang,
ahaha ! pagi-2 dah nek bas tambang..
haha.. naseb baik dah janji dgn drebar bas tuh na date dalam bas pukul 6.30,
tapi dia lmbt, 6.35 baru na smpai, haiihhh...

then, on the way,
kesesakan lalu lintas seakan-akan tidak membenarkan saya sampai awal kea sekolah ~
huh.. pukul 7.10 baru nak smpai sekolah,
rasa kejanggalan apabila dtg lambat, sebab aku salu smpai sebelum 6.35.
huahua ! :D

next, bila dah smpai, dengan muka selengaa, tak tawu pulak na pegy mana..
dah 1 hal na cari kengkawan yg len,,
haiisshhh ~
haha ! bila tny cikgu baru larh tawu,, haiihh..
then, cikgu check rambut, 
aku pon bukak larh songkok aku, then, ta memasal, aku kena tarik pasal rambut, haiiisshh...
apa kejadah semua tuh !
rambut aku tak panjang, tak berfesyen or whateva !
tetiba nak kena ! papa ros nan cikgu salwa tgk okay jea tade problem,
huh.. tetiba cikgu nie na tarik-2 pulak aku ! apahai !
buat malu jea larh..
dan dengan rasa agak marah sebab tak bersalah then tetibe kena,
aku pon gerak larh pegy kat tmpt budak-2 yg kena tuh dengan malu smbil berkata dalam hati " sabar afie, sabaarrr "

haha ! then ade orentasi form 4 smpai pkul 12.20 n 
aku masuk kelas Sains Agama, or nama lain 4 sains 2..
ahah ! 
belum masuk kelas lagy,
dah bising-2 na pilih sapa ketua kelas.. then,
ade pulak nama aku ! haisssh ~

haha !
masuk jea kelas, bincang na letak nama kelas apa,
So dgn persetujuan semua, nama kelas kitorang 4 Sains Agama..
kami amek 11 subjek wooo !
BM, BI, MT, SEJARAH, BIO, FIZIK, ADD MATH, KIMIA, AL-QURAN SUNNAH, SYARIAH DAN BAHASA ARAB.

haiihhhh ~
dan pemilihan memilih ahli jawatankuasa kelas pon dijalankan,
dan aku. aku. aku. jadi ketua kelas !
yeayy ! haha..
( PENGAKUAN : : AKU TAK PERNAH JADI KETUA KELAS SEJAK DARJAH 1 )
ahah ! sebab tuh eksitet sgt ~
nyeehh. nyeeehh. nyeeehh.

loceng pon bunyi, then semua balik..
haiihh... aku tak balik, sebab bertugas kat koperasi,,
huh ! 
lepas solat, pegy makan dekat kantin, pastu jumpa Cikgu Suhaila, dia belanja makan nasi goreng telur, haha ! 
Maceh cikgu !
ahah !

bila jam dah tunjuk pukul 4, aku pon balik ~
haha ! dengan pami, azroy, n laen ~ (malas na list)
huahua ! :D

bila dah smpai pb, jumpa akak kedai jersey tuh,
then dia suroh aku nan pami, jaga kedai dia.. dia na pegy tandas,
then bila dia balik dr tandas, dy bagi kitorang makan pau !
haha.. baik betul akak nie,, kita pon teman larh dy kat situh, dah pukul 4.40,
balik nek bas ~

dan tamat larh cerita aku yang paling boring nie !
huahuahua ! :D

Sekian . 

No comments:

Post a Comment