Wednesday, February 15, 2012

Soalan 6.

Berkesinambungan dengan kursus pagi tadi,
aku nak jawab soalan 6 yang tadinya disoal di dalam kursus tersebut...

Soalannya berbunyi lebih kurang begini : 
" adakah cinta monyet dapat kekal sehingga ke jinjang pelamin. berikan pendapat anda "

baik lah, first off all,
bagi memulakan hujah saya tentang soalan dia atas,
eloklah kalau saya memberi salam dahulu betul ?
Assalamualaikum..

baik larh, cinta monyet boleh didifinisikan sebagai cinta zaman sekolah..
bermakna dalam erti kata lain bercinta ketika di bangku persekolahan..
 kebanyakan pasangan ini tidak kekal tetapi,
masih ada yang kekal sehingga ke jinjang pelamin..

asalkan ada rasa kepercayaan antara 1 sama lain,
dan rasa kesetiaan,,
hubungan ini semestinya akan berkekalan..
*okay, sudah larh, kaw jangan na formal sangat..

haha.. next..
kalau larh an, antara satu sama lain itu saling memahami,
and sayang antara 1 sama lain, tak mustahil larh akan kekal..
law nilai nie dah dipupuk sejak muda lagi, maka, bila dah besar nanti, tade larh susah sgt, dah tahu dah apa yang dia suka, apa yang dia tak suka kan ?
muahaha..

bila dah bercinta nie an,
mesti r na bersaing nan si dia betul tak ?
muahaha... apa yang aku maksudkan, bersaing dalam pelajaran,
lagi-2 aku nie lelaki, HAHAHA ! malunye law aku kalah nan dia ! 
so, bercinta pon ade larh jugak dalam membantu memberikan semangat untuk cemerlang,,
act, law tade dia, aku skrg tade larh acani kot ~ :)

lagipon, bila ade dia, makin bersemangat na sekolah..
semangat na pegy sekola..
HAHAHA ! :D

okay.. ekceli apa yg aku cuba nan sampaikan an,
bercinta masa waktu sekolah nie tade larh teruk sangat.. 
aku menyampah kot bila orang cakap, "law bercinta sekarang ni tak bawak kemana pon, bawak bala banyak".. huh..
selagi kita pandai jaga diri kita, jaga batas antara lelaki nan perempuan...
semua yang baik kita akan dapat ! kan ? ;)
and 1 hari, aku na buktikan yang cinta monyet pon boley bawak sampai kawin !
tengok larh nanti.. HAHAHA ! :D

aku cakap kat sini, bukan nak suroh korang bercinta jugak,
bukan macam tuh, cuma na share sikit experience yang aku ada pada korang... cukup larh dengan tanggapan negatif semua tuh an..
Haha..

and apa yang paling penting,
jangan sentuh hati seseorang jika anda tidak berniat untuk membahagiakan dia.. okay.. :)
HAHAHA.. >.<
geli punye ayat, but nie betul..

haha..
okay, tuh jea na cerita..
untuk readers yang baca entry aku nie, aku tawu korang tengah gelak gila-2 an baca entry aku nie.. muahaha... aku kesah pulak ! huahua..
:D
okay.. till then,
thank you and assalamualaikum.
law ta jawab dosa, law jawab sayang... hee ~ :)



No comments:

Post a Comment