Saturday, August 1, 2015

Kahwin ? Heh .

Haaa ! Assalamualaikum !
Jumpa lagi doh hari ni . Tetibe rasa nak update lagi . Kenapa ? Entah . Hahahaha . Okay . Memandangkan aku pun sudah menghampiri umur 20 an ? Jadi aku rasa tak salah kot aku nak share something yg boleh difikir-fikirkan oleh golongan-golongan seperti kita . Haaa .

Apa dia kau nak sampaikan hari ni sebenarnya afie ? Haaaa . Jom . Check this out dulu .

Jadi . Apa yang kau rasa bila kau dapat text macam ni ? Terutama girls laaa . Mesti teruja an ? Hahaha . 

Jadi aku ingat hari ni aku nak share laaa ngan korang pendapat aku sendiri pasal benda ni . 

Firstly aku harap kalau nak buat macam tuh, kau kena istikharah dulu . Benda-benda macam ni kau jangan nak pakai sembur je, kau kena mintak petunjuk ilahi . Mintak banyak kali . Kalau dah memang dia yg Allah tunjuk, baru proceed . Kenapa ? Yelah orang yang kau hantar text ni maybe akan hidup dengan kau selamanya . Kalau salah pilih masalah jugak . Kan ? Betul tak aku cakap ?

What next ? Aku rasa yang pasti kena pastikan laa orang tuh dah berpunya ke belum an ? Kalau tak sia-sia je laki dia datang rumah hempuk kau kacau bini dia . Hahahaha . Kan ? Kau jangan cari pasal pulak . 

Okay . Apa yg paling penting kalau dua syarat atas tuh dah pass, kau kena buat aa apa yang kau cakap . Jangan cakap je, sian perempuan tuh tertunggu-tunggu . Kan ?  Kau jangan buat main perasaan orang . Bahaya beb . Kalau kau tak nak dia betul-betul jangan sentuh perasaan dia . Sakit beb dipermainkan . Please jangan buat main perasaan orang .

Pada aku sendiri, mesej ni comel and sweet gila . Guys, I think this is the best way laaa law kau rasa nak kahwin . Kau bercinta lama-lama pun kadang-kadang tak kemana . Kan ? Lagi sweet kau buat macam ni, lepas kahwin bercinta . Itu yg terbaik . Takde laaa hari-hari kau buat dosa kering . Dosa sendiri yang kau buat hari-hari pun dah banyak nak tambah lagi dengan dosa couple kau tuh . Haaaa . 

So, ini cuma pendapat peribadi aku sendiri . Nak bangkang silakan . Tiada masalah ~ tiada masalah ~ 
hahaha . 

So, that's all from me . Chow dulu guys . Next week aku busy gila takyah tunggu tweet,  entry baru . Sumpah busy . 
*acacah ramai yang follow twitter & blog aku je*
hahaha . Bababaiii ! Assalamualaikum .


No comments:

Post a Comment