Sunday, April 20, 2014

Memandang kehadapan bersamamu sayang .

I'm in love with you ! muah ! muah ! muah !
Harap kita akan kekal selamanya . biarlah hanya bila nyawa dicerai badan baru kita terpisah sayang .
I, Takkan lupakan you, selamanya ! 

Pffttt ~ okay . 
Assalamualaikum . muahaha ! Sorry sikit ea,
I tak layan couple-2 ni . capekdehhh ~ 

Hahaha . k . 
apa yang nak setorimori kat korang sebenarnya sikit pun takde kena mengena dgn apa yang aku merepek kat atas tu . 
Those words, aku tak tahu mana datangnya . gahaha !

Okay . mari mula,
Sebenarnya, apa yang aku nak kisahkan kat sini ialah, 
Hebatnya seorang yang digelar GURU .
Gahaha . why ?
Actually aku baru sedar bahawasanya tugas sebangai Pendidik ni tak senang .

Aku sedang membayangkan macam mana cikgu-2 aku yang dulu mesti selalu berfikir macam-2 cara nak mengajar kami-2 ini sampai faham dan tak membosankan kitorang . 
Mesti susah .
Kadang-2 kalau pelajar tak faham dgn apa yg diajar, mesti cikgu rasa risau . kan ?
Lagi satu, masalah pelajar kalau tak faham, taknak bagitahu . 
bila exam baru tahu pelajar tuh faham ke tak .
hahaha .

Kenapa aku tetibe cerita pasal ni ?
Sebab somehow, masa aku ajar orang apa yang aku tahu, 
bajet-2 jadi cikgu gitu an ? 
aku sedar susah nak ajar & didik orang sampai faham . 
What I mean is bila kita mengajar,
kita mesti buat orang yg kita ajar tu faham . 
Susah .
Perlu sabar . Sebab dalam mendidik guru ibarat doktor, pelajar ibarat pesakit, lain pesakit, lain sakit, lain ubatnya .
Isn't it ? 

So, Cikgu-cikgu semua ! Tabik spring laa !
Cikgu semua memang cool ! tak kesah laa cikgu apa pun .

Tugas guru memang murni .
Kan ?

Terima kasih cikgu sebab mendidik kami menjadi seorang manusia yang boleh berfikir dengan rasional ! 

Gahahaha .
Source : buku mekar edisi ke 27

Hebat kan cikgu ni ?

K laaa . itu sahaja . babaaiii ! 
Assalamualaikum . ^^v

No comments:

Post a Comment