Friday, April 25, 2014

Bukan kerana aku tak cinta

Assalamualaikum ! 
entah kenapa sejak akhir-2 ini rajin pulak aku buat entry baru an ?
Muahaha . 
Pelik tak ? 
Hahaha . Of course tak . Pasal blog ni aku sorang je baca . kot ? 

Okay . Sudah laa tu dgn mukadimahnya kan ? 
First of all,
"Bukan kerana aku tak cinta"
ini sebenarnya merujuk kepada tawaran matrikulasi yang aku dapat .

Haa . dgn keputusan SPM pun hadoo . hahaha . 
okay . nak dijadikan cerita mmg seronok gila dapat tawaran ni,
pasal actually separuh jiwaku mmg nak pergi . 

Normal laa kan, law dah suka mesti stalk-2 gitu kan ? usha-2 . 
so, jumpa laa blogger yg belajar kat Kolej Matrikulasi Selangor tuh,
tempat dia boleh laa . haa .
then, terusha laaa kalendar pelajar kat matrikulasi .
then, ini den jumpo .


So, bila mula-2 aku tengok kalendar dia . pergh .
Bertubi-tubi soalan tercetus macam Machine Gun . 
Contohnya : Abah dia ! macam mana nak hidup ni ? boleh ke aku bawak ? eh, sempat ke aku nak buat benda lain ? and many more actually . 

So, 
tetibe rasa pendirian ni tergugat kejap . 
*actually keputusan aku jarang konkrit .

Jadi . . . . 
aku ambil keputusan untuk berfikir dahulu . 
Tunggu keputusan UPU .
Law dapat je Chemical Engineering / Diploma Ukur bahan aku ambil . law tak dapat ke matrikulasi laa aku .

Hahaha . 
Melalui peristiwa ni, 
there is something new yg aku belajar,
Dalam hidup kita selalu diberi pilihan, ini atau itu .
Sebab kita ini lemah, hanya Satu yg berkuasa, padaNya lah kita mohon petunjuk .

So, untuk siapa yg berdilema macam aku ni,
mintak-2 laa petunjuk pada yang Berkuasa,
Semoga kita buat pilihan yang tepat dalam menentukan arah tuju hidup kita .
InsyaAllah . 

That's all ! 
Babbbaaaaiiiii ! 
Assalamualaikum . ^^

No comments:

Post a Comment